Un proiect editorial marca Rentrop&Straton Informatii Specializate de top


Articole despre Codul Fiscal
​Profitul reinvestit: reglementari fiscale, tratament contabil si studii de cazCum se face corect creditarea unei societati – reguli fiscale si contabile [Q&A] Suspendare activitate firma: Raspunsuri [DE LA EXPERTI] la cele mai frecvente intrebariTaxe Contract De Munca cu 2, 4 sau 6 ore: Mod De Calcul Contributii, Aspecte Legale Formularul F7000 ANAF - Model si instructiuni de completare (Ordin 1996-2023)Formularul F3000 ANAF - Model si instructiuni de completare (Ordin nr. 1711-2022)TVA Prestari Servicii Intracomunitare: Obligatii Fiscale Si Reglementari Legislative Cod de TVA anulat: implicatii fiscale si contabile​Modificarea cotei de TVA: Ce Se Intampla Cu Contractele Semnate Anterior Datei De 1 august?Lista Bunurilor Cu Risc Fiscal Ridicat, Obligatii e-Transport, Intrebari FrecventeSalariul Minim European: Cat Este si Unde Se Situeaza RomaniaRegistru de Casa: Cine Este Obligat Sa-l CompletezeRegistru Unic de Control: Ce Este, Cum Il Obtii Si Ce Risti Daca Nu-l AiTaxa de Mediu: Cat Este, Mod Declarare Si Plata ​Dobanda remuneratorie si penalizatoare: Ce inseamna, Cum se calculeazaDeclaratia 700: Obligativitate, Termen de Depunere, CompletareImpozitul Pe Constructii Speciale: Cine Plateste, Cat Si Pana Cand​Factura de Avans: Cand Se Emite, Cota TVA Aplicabila Si Monografie Contabila​Cumul Pensie Cu Salariu: Obligatiile fiscale Ale Pensionarului SalariatDeclaratia 100: Obligatii, Termen De DepunereLista conventiilor de evitarea dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state ​Impozitul Pe Dividendele Nerezidentilor: Reglementari CheieDeclaratie Beneficiar Real: Obligatii, Termen Depunere, Intrebari FrecventeDeclaratie Unica Rectificativa In 2025: Cand, Cum Si De Cate Ori Poate Fi Corectata D212Depunerea Declaratiei Unice: Principalele Modificari Incepand Cu 2025Control ANAF: Ce Verifica Inspectorii Fiscali Si Greseli De EvitatRepartizarea Dividendelor Din Anii Precedenti – Ce Trebuie Sa StiiCodul TVA Intracomunitar: Obtinere, Declaratii Fiscale Obligatorii Si Studii De Caz UtileCheltuieli Deductibile Limitat: Reguli Fiscale Esentiale pentru FirmeCash Flow: metoda directa vs metoda indirectaRedevente: Tipuri, Impozit si Monografie Contabila​Decontul Precompletat RO e-TVA: Ce este, Obligatii [VIDEO][VIDEO] Codul UIT e-Transport: Conditii, Reglementari CheieImpozitul Suplimentar Pe Cifra De Afaceri ICAS in 2025 [Mod de Calcul]​[Mod de calcul] Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025Detinerea indirecta: clarificari pentru microintreprinderi [VIDEO]Ce Declaratii Depune O MicrointreprindereCalcul Rezultat Fiscal: Exemple Si Reglementari Cheie[Q&A] Impozit Pe Dobanda: Cat Este Si Cum Se PlatesteImpozitare Bonuri Cadou Acordate Salariatilor: Reglementari Cheie si Intrebari FrecventeDubla Impunere: Reglementari cheie pentru evitarea dublei impozitariRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Esalonarea La Plata: Ce Inseamna, Legislatie, Studii De CazRefacturarea cheltuielilor: Reguli fiscale si contabile esentialeAccizele: ce sunt si cum se aplicaAutofactura: ce este, cand se foloseste, studii de caz utileCand se plateste impozitul pe venit in RomaniaCine NU plateste impozitul pe venit in Romania​Declaratia 406: Noile Obligatii SAF-T de la 1 ianuarie 2025Esalonare datorii ANAF: procedura, conditii de aplicare, [MODEL] cerereImpozitul Pe Castigurile La Loto: Ce Trebuie Sa StiiObligatii fiscale restante: ce trebuie sa stii daca ai datorii la ANAFRegistrul de Evidenta Fiscala - Model si ExplicatiiCe taxe plateste un pensionar angajat ​Factura Fara Semnatura Si Stampila: Ce Spune Legislatia?Emiterea Facturii Fiscale: Termene, Reguli si ExceptiiActive Circulante: Ce sunt, Clasificare, Studii de CazActive Imobilizate: Ce sunt, Clasificare, Studii de cazObligativitatea emiterii facturii fiscale: ce prevede Codul Fiscal[Model] Factura proforma si reglementari cheieCASS dividende 2025: baza de calcul, studii de cazFactura proforma: ce este, cand se foloseste, intrebari frecventeRezidenta Fiscala In Romania Si Strainatate: Ce Presupune Si Cum O ObtiiCertificatul de rezidenta fiscala in Romania: ce este si cum se obtine?Venituri asimilate salariilor: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatiiVenituri din investitii in 2025: impozit, contributii sociale datorate si declaratii fiscaleProduse accizabile: cadrul legal, nivelul accizelor in 2025Facilitati fiscale in constructii in 2025: conditii de acordareImpozit Pe Veniturile Nerezidentilor: Reglementari LegislativeImpozit pensii 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il plateste?Certificat de atestare fiscala: ce este, de ce ai nevoie de el si cum se obtineRedirectionare impozit pe profit: prevederi legale si mod de calculCum se calculeaza deducerea personala in 2025: conditii si exempleRedirectionare impozit pe venit 2025: cine, cat si cum se procedeazaInfiintare firma 2025: pasi si acte necesare, monografii contabileCatalogul Mijloacelor Fixe 2025: incadrare active, studii de cazImpozit pe cladiri persoane juridice 2025: mod de calcul, declarare, studii de cazCe taxe plateste o intreprindere individuala in 2025?Impozit pe chirie in 2025: mod de calcul, obligatii fiscale persoane fizice si juridiceAchizitii intracomunitare: regim fiscal, cod de TVA intracomunitar si declararea in e-Transport Radiere firma: procedura, acte necesare, obligatii legaleGhid e-Transport: cine declara, ce obligatii au utilizatorii si intrebari frecvente​E-Factura: Ghid cuprinzator privind utilizarea sistemului national de factura electronicaInactivitate fiscala: ce este, cand apare, consecinte si studii de cazTaxa pentru obtinerea autorizatiei de construire 2025: cat este, cand si unde se platesteTVA nedeductibil: ce inseamna, care este cadrul legal, studii de caz TVA deductibil: ce inseamna, in ce conditii se aplica, spete utileAmortizare accelerata: ce este, cand se foloseste si cum se calculeazaAmortizarea fiscala 2025: ce este, cum se aplica, intrebari frecventeImpozitarea salariului in 2025: ce contributii sociale obligatorii datoreziVenituri impozabile 2025: care sunt acestea, cat este cota de impozitare si studii de cazImpozitul pe dividende in 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il platesteAjustare TVA: ce este, care este procedura si studii de cazNorma de venit 2025: ce PFA-uri se incadreaza si ce reguli de impozitare se aplicaExigibilitate TVA: ce inseamna, cum se stabileste, intrebari frecvente si studii de cazImpozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare: tot ce trebuie stii Plafon TVA: Ghid pentru firme platitoare de TVAImpozitarea tichetelor de masa 2025: cota de impozitare, model calcul salariuImpozitare jocuri de noroc: Ghid complet privind veniturile din pariuri sportive, loto si alte jocuriRecuperarea pierderii fiscale: cum functioneaza si cum se calculeaza, cu exemple practiceVenituri neimpozabile: prevederile Codului Fiscal, exempleCheltuieli de Protocol in Afaceri: Importanta, Reglementari si Practici EficienteObligativitate e-Factura: cine foloseste, cum se emite, intrebari si raspunsuriCotele de TVA in 2025: ce bunuri si servicii au cote reduseTaxarea inversa TVA: Ce Este, Cand Se Aplica, Studii De CazCheltuielile nedeductibile: ce sunt, regim fiscal, exempleDosarul fiscal: ce contine si cum obtii accesul la informatiile din dosarFactura fiscala: ce este, ce trebuie sa contina si model completat​Codul fiscal scutiri taxe si impozite locale: tot ce trebuie sa stiiCod de identificare fiscala: ce este CIF si de ce este necesarCertificat de inregistrare fiscala: ce este, cum il obtii si ce faci daca l-ai pierdutTVA la incasare: ce inseamna, conditii de eligibilitate, studii de cazVenituri din activitati independente: obligatii fiscale 2025 si studii de cazCheltuielile Deductibile: Reglementari Fiscale Si Sfaturi De La Specialisti Impozit la vanzarea imobilului: Ghid practic pentru decizii informateImpozit pe venit: TOT ce trebuie sa stiiImpozitul pe profit: mod de calcul, reglementari cheie si studii de caz Deducerea personala in 2025: tot ce trebuie sa stiiMicrointreprindere: Definitie, Conditii de Incadrare Si Calcul Impozit pe Venit

Publicat pe: 09 ianuarie 2020

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 89 din 30 decembrie 2019 pentru modificarea art. 51^1 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice şi modificarea unor acte normative


NoulCodFiscal.ro

Având în vedere complexitatea elementelor de natură tehnică şi a multitudinii de proceduri operaţionale ce trebuie elaborate şi implementate corespunzător la nivelul operatorilor sau al partenerilor acestora, necesitatea derulării unor programe de instruire a personalului tehnic şi administrativ pentru gestionarea noilor situaţii care pot apărea în noul context, necesitatea alinierii sistemelor proprii ale operatorilor cu cele ale partenerilor acestora, precum şi aspectele de ordin practic constând în modificările de natură tehnică care includ dezvoltarea ori modificarea aplicaţiilor informatice proprii ori achiziţia de noi aplicaţii informatice şi integrarea acestora cu sistemele proprii, pe care furnizorii trebuie să le finalizeze până la data de 1 ianuarie 2020, în vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor art. 51^1 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi faptul că toate aceste modificări şi ajustări trebuie să nu afecteze procesele derulate anterior,


    pentru evitarea unor blocaje în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor privind furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile,
    ţinând cont de situaţia obiectivă creată de instituirea la nivel de lege a datei de la care devine obligatorie punerea în aplicare a acestor obligaţii şi de faptul că modificarea acestui termen nu se poate realiza decât printr-un act normativ de acelaşi nivel,
    având în vedere că măsura prelungirii acestui termen până la 31 martie 2020 - de maniera în care aceasta să permită furnizorilor de telefonie mobilă să finalizeze modificările de natură tehnică şi operaţională necesare - trebuie să fie adoptată anterior datei de la care obligaţiile devin efective,
    ţinând seama de faptul că neadoptarea acestei măsuri ar conduce, începând cu data de 1 ianuarie 2020, la imposibilitatea furnizării serviciilor de telefonie mobilă destinate publicului la puncte mobile,
    având în vedere că până în prezent, cu toate eforturile depuse de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Bucureşti - Ilfov, constituită în noiembrie 2017 prin asocierea municipiului Bucureşti, judeţului Ilfov şi a celor 40 de localităţi din Ilfov, au rămas neatribuite un număr de 16 rute din Programul integrat de transport Bucureşti - Ilfov, este necesară adoptarea unei măsuri de urgenţă pentru a se asigura deplasarea persoanelor pe aceste rute.
    Pentru a se evita practici ilicite în activităţile de transport de persoane, practici care au consecinţe negative asupra siguranţei şi calităţii vieţii populaţiei, calităţii serviciilor oferite de operatorii de transport rutier, precum şi de a evita impactul negativ asupra bugetului de stat, prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport de persoane, ce sunt desfăşurate în lipsa unui cadru legal în vigoare,
    în vederea respectării prevederilor art. 10 alin. (2) din Directiva 2011/64/UE privind structura şi ratele accizelor aplicate tutunului prelucrat, respectiv acciza globală pe ţigarete să reprezinte cel puţin 60% din preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al ţigaretelor eliberate pentru consum,
    ţinând seama de faptul că neadoptarea acestei măsuri poate conduce, începând cu data de 1 ianuarie 2020, la declanşarea procedurii de infringement ca urmare a constatării neîndeplinirii obligaţiilor care îi revin României în calitate de stat membru,
    având în vedere necesitatea asigurării fondurilor de către Comitetul Olimpic şi Sportiv Român pentru desfăşurarea normală a activităţii federaţiilor sportive naţionale începând cu data de 1.01.2020, în contextul în care, până la data prezentei ordonanţe de urgenţă, Legea bugetului de stat pe anul 2020 nu a fost aprobată,
    având în vedere faptul că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Alineatele (1) şi (4) ale articolul 51^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 925 din 27 decembrie 2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 51^1
    (1) Furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, se realizează, începând cu data de 31 martie 2020, numai după ce furnizorul acestor servicii a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare la distanţă, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, prevăzute la art. 4 alin. (1) pct. 55.
    ...............................................................................................
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul utilizatorilor finali de cartele SIM care, la data de 30 martie 2020, beneficiază de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, furnizorul acestor servicii colectează, în condiţiile prevăzute la alin. (1), datele de identificare ale acestora prevăzute la art. 4 alin. (1) pct. 55, până cel târziu la data de 31 august 2020."


    ART. II
    (1) La solicitarea operatorilor de transport care deţin licenţe de traseu valabile la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă pe traseele cuprinse în actualul program de transport în baza căruia se efectuează serviciile regulate de transport rutier de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. prelungeşte licenţele de traseu însoţite de graficele de circulaţie, pentru autobuzele deţinute şi nominalizate de către aceştia, cu plata tarifului aferent, potrivit legii, care vor avea valabilitate până la data de 31.12.2020, dar nu mai târziu de data atribuirii de către asociaţia de dezvoltare intercomunitară pentru transport public a obligaţiei prestării serviciului de transport public către operatorii de transport, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, ale Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii serviciilor publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Procedura şi modalitatea de prelungire a valabilităţii licenţelor de traseu pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) se stabilesc de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., potrivit legii.

    ART. III
    Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 343, alineatul (5) va avea următorul cuprins:
    "(5) Acciza specifică exprimată în lei/1.000 de ţigarete se determină anual, pe baza preţului mediu ponderat de vânzare cu amănuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem şi a accizei totale al cărei nivel este prevăzut în anexa nr. 1. Această acciză specifică se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 1 martie. În perioada 1 ianuarie 2020-31 martie 2020, acciza specifică pentru ţigarete este de 386,377 lei/ 1.000 ţigarete."

    2. La anexa nr. 1 de la titlul VIII - Accize şi alte taxe speciale, la numărul curent 6, coloanele 6-8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "


┌─────┬──────────┬────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ │Denumirea │ │Acciza (lei/U.M.) │
│Nr │produsului│ │ │
│crt. │sau a │U.M. ├──────┬──────┬───────┬────────┬──────┬──────┤
│ │grupei de │ │2017 │2018 │2019 │2020 │2021 │2022 │
│ │produse │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────┼──────┼──────┼───────┼────────┼──────┼──────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │
├─────┼──────────┼────────┼──────┼──────┼───────┼────────┼──────┼──────┤
│(...)│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┴────────┴──────┴──────┴───────┴────────┴──────┴──────┤
│ │Tutun prelucrat │
├─────┼──────────┬────────┬──────┬──────┬───────┬────────┬──────┬──────┤
│6 │Ţigarete │1.000 │439,94│448,74│483,74*│503,97**│563,97│563,97│
│ │ │ţigarete│ │ │ │533,97 │ │ │
└─────┴──────────┴────────┴──────┴──────┴───────┴────────┴──────┴──────┘



    *Nivel aplicabil începând cu 1 ianuarie 2019.
    **Nivel aplicabil începând cu 1 ianuarie 2020."



    ART. IV
    Prin derogare de la prevederile art. 66 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 597 din 13 august 2002, cu modificările şi completările ulterioare, excedentul rezultat din execuţia bugetului Comitetului Olimpic şi Sportiv Român pe anul 2019 se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.

    ART. V
    Prin derogare de la prevederile art. 4 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art. III din prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Antonel Tănase
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu
                    Ministrul tineretului şi sportului,
                    Marian Ionuţ Stroe

    Bucureşti, 30 decembrie 2019.
    Nr. 89.

Redactia Noul Cod Fiscal
Redactia Noul cod fiscal este alcatuita dintr-o echipa de specialisti cu o vasta experienta in domeniul relatiilor de munca. 

SAF-T pentru contribuabilii mici


SAF-T in 2025 pentru
contribuabilii mici si NEREZIDENTI

Profitati de REDUCEREA de 60%!
Comandati lucrarea chiar acum!


Vezi AICI informatii complete  <<

 
...Detalii click AICI >>