Articole despre Codul Fiscal

Norma de venit: ce PFA-uri se incadreaza si ce reguli de impozitare se aplicaExigibilitate TVA: ce inseamna, cum se stabileste, intrebari frecvente si studii de cazImpozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare: tot ce trebuie stii Plafon TVA: Ghid pentru firme platitoare de TVAImpozitarea tichetelor de masa 2024: cota de impozitare, model calcul salariuImpozitare jocuri de noroc: Ghid complet privind veniturile din pariuri sportive, loto si alte jocuriRecuperarea pierderii fiscale in 2024: cum functioneaza si cum se calculeaza, cu exemple practiceVenituri neimpozabile: prevederile Codului Fiscal, exempleCheltuieli de protocol in afaceri: importanta, reglementari si practici eficienteObligativitate e-Factura: cine foloseste, cum se emite, intrebari si raspunsuriCotele de TVA in 2024: ce bunuri si servicii au cote reduseTaxarea inversa TVA: ce este, cand se aplica, studii de cazCheltuielile nedeductibile: ce sunt, regim fiscal, exempleDosarul fiscal: ce contine si cum obtii accesul la informatiile din dosarFactura fiscala: ce este, ce trebuie sa contina si model completat​Codul fiscal scutiri taxe si impozite locale: tot ce trebuie sa stiiCod de identificare fiscala: ce este CIF si de ce este necesarCertificat de inregistrare fiscala: ce este, cum il obtii si ce faci daca l-ai pierdutTVA la incasare: ce inseamna, conditii de eligibilitate, studii de cazVenituri din activitati independente: obligatii fiscale si studii de cazImpozit pe venit din alte surse: cota de impozitare, studii de cazCheltuielile deductibile: reglementari fiscale si sfaturi de la specialisti Impozit la vanzarea imobilului: Ghid practic pentru decizii informateImpozit pe venit: tot ce trebuie sa stiiImpozitul pe profit: mod de calcul, venituri neimpozabile si scutiri de impozitDeducerea personala: tot ce trebuie sa stiiMicrointreprindere: definitie, numar angajati si calcul impozit

Codul Fiscal 2024 actualizat

(1) Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania au obligatia de a plati impozitul pe profit
pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent.

(2) Rezultatul fiscal se determina in conformitate cu regulile stabilite in cap. II al prezentului titlu, in urmatoarele conditii:

a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se iau in calcul pentru determinarea rezultatului fiscal;
b) numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii acestor venituri se iau in calcul pentru determinarea rezultatului fiscal.

(3) Rezultatul fiscal al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea valorii de piata a unui
transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Pentru cheltuielile alocate sediului permanent de catre sediul sau principal, documentele justificative trebuie sa includa
dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer.


Nota

Incepand cu data de 01-01-2024, potrivit pct. 16 al art. LIII din ORDONANTA DE URGENTA nr. 115 din 14 decembrie 2023, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 15 decembrie
2023, la articolul 36, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Rezultatul fiscal al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si independenta si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea valorii de
piata a unui transfer efectuat intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. La stabilirea valorii de piata a transferului efectuat intre persoana juridica straina si sediul sau permanent se au in vedere prevederile din Raportul 2010 privind alocarea profiturilor catre sediile permanente, emis de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica si publicat pe site-ul acestei
organizatii la adresa https://www.oecd.org/ctp/transfer-pricing/45689524.pdf.

(4) In situatia in care, inainte de sfarsitul unui an fiscal, nu se determina daca activitatile unui nerezident in Romania vor fi pe o durata suficienta pentru a deveni un sediu permanent,
veniturile si cheltuielile acelui an fiscal vor fi luate in considerare in urmatorul an fiscal, in situatia in care durata legala de 6 luni sau termenul prevazut in conventia de evitare a dublei
impuneri, dupa caz, sunt depasite. Din impozitul pe profit datorat de sediul permanent, de la inceputul activitatii, se scad, daca au fost platite in perioada anterioara inregistrarii sediului
permanent, potrivit titlului VI, sumele reprezentand impozite cu retinere la sursa.

(5) In situatia in care persoana juridica straina isi desfasoara activitatea in Romania printr-un singur sediu permanent, acesta este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor
care revin potrivit prezentului titlu.

CAP. III - Aspecte fiscale internaţionale (art. 36 - art. 40)