Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare? Imprumuturile intre persoane juridice sunt frecvente in mediul de afaceri si pot reprezenta o solutie viabila pentru a acoperi temporar necesitatile de lichiditati sau pentru a...citeste mai mult
Atentie, contabili!
MODEL de raspuns la Notificarea de conformare RO e-TVA Potrivit art. 5 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2024, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are...citeste mai mult
Atentie, contabili!
Reducere capital social: care sunt implicatiile fiscale? Capitalul social este acea parte din patrimoniul unei societati care cuprinde aporturile in bani sau in natura pe care asociatii le-au depus la data constituirii acesteia, pentru a...citeste mai mult
(1) Autorizaţia de destinatar înregistrat poate fi revocată în următoarele situaţii: a) atunci când titularul acesteia nu respectă una dintre cerinţele prevăzute la art. 375, cu excepţia obligaţiei prevăzute la art. 375 alin. (1) lit. e); b) atunci când titularul acesteia înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de A.N.A.F., mai vechi de 30 de zile faţă de termenul legal de plată; c) în cazul unui destinatar persoană fizică, dacă a fost condamnată printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau s-a pronunţat amânarea aplicării pedepsei, în România sau într-un stat străin, pentru infracţiunile prevăzute la art. 364 alin. (1) lit. d); d) în cazul unui destinatar înregistrat, persoană juridică, dacă persoana juridică sau oricare dintre administratorii persoanei juridice a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau s-a pronunţat amânarea aplicării pedepsei, în România sau într-un stat străin, pentru infracţiunile prevăzute la art. 364 alin. (1) lit. d), după caz; e) în cazul în care destinatarul înregistrat doreşte să renunţe la autorizaţie. (2) În cazul în care destinatarul înregistrat doreşte să renunţe la autorizaţie, acesta are obligaţia să notifice acest fapt autorităţii competente cu cel puţin 60 de zile înainte de data de la care renunţarea la autorizaţie produce efecte. Decizia de revocare se comunică destinatarului înregistrat şi produce efecte de la data la care a fost adusă la cunoştinţă acestuia. (3) În cazuri excepţionale când interesele legitime ale destinatarului înregistrat impun aceasta, autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) poate decala termenul de intrare în vigoare a deciziei de revocare, la o dată ulterioară.
(4) Destinatarul înregistrat nemulţumit poate contesta decizia de revocare a autorizaţiei la structura cu atribuţii de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - aparat central, potrivit legislaţiei privind contenciosul administrativ.
*** Modificare introdusă de Legea nr. 177 din 18 iulie 2017, publicată în M. Of. nr. 584 din 21 iulie 2017 (5) Contestarea deciziei de revocare a autorizaţiei de destinatar înregistrat nu suspendă efectele juridice ale acestei decizii pe perioada soluţionării contestaţiei în procedură administrativă.