Un proiect editorial marca Rentrop&Straton Informatii Specializate de top


Articole despre Codul Fiscal
Declaratie Beneficiar Real: Obligatii, Termen Depunere, Intrebari FrecventeDeclaratie Unica Rectificativa In 2025: Cand, Cum Si De Cate Ori Poate Fi Corectata D212Depunerea Declaratiei Unice: Principalele Modificari Incepand Cu 2025Control ANAF: Ce Verifica Inspectorii Fiscali Si Greseli De EvitatRepartizarea Dividendelor Din Anii Precedenti – Ce Trebuie Sa StiiCodul TVA Intracomunitar: Obtinere, Declaratii Fiscale Obligatorii Si Studii De Caz UtileCheltuieli Deductibile Limitat: Reguli Fiscale Esentiale pentru FirmeCash Flow: metoda directa vs metoda indirectaRedevente: Tipuri, Impozit si Monografie Contabila​Decontul Precompletat RO e-TVA: Ce este, Obligatii [VIDEO][VIDEO] Codul UIT e-Transport: Conditii, Reglementari CheieImpozitul Suplimentar Pe Cifra De Afaceri ICAS in 2025 [Mod de Calcul]​[Mod de calcul] Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025Detinerea indirecta: clarificari pentru microintreprinderi [VIDEO]Ce Declaratii Depune O MicrointreprindereCalcul Rezultat Fiscal: Exemple Si Reglementari Cheie[Q&A] Impozit Pe Dobanda: Cat Este Si Cum Se PlatesteImpozitare Bonuri Cadou Acordate Salariatilor: Reglementari Cheie si Intrebari FrecventeDubla Impunere sau Dubla Impozitare: Reglementari cheie si Studii de cazRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Esalonarea La Plata: Ce Inseamna, Legislatie, Studii De CazRefacturarea cheltuielilor: Reguli fiscale si contabile esentialeAccizele: ce sunt si cum se aplicaAutofactura: ce este, cand se foloseste, studii de caz utileCand se plateste impozitul pe venit in RomaniaCine NU plateste impozitul pe venit in Romania​Declaratia 406: Noile Obligatii SAF-T de la 1 ianuarie 2025Esalonare datorii ANAF: procedura, conditii de aplicare, [MODEL] cerereImpozitul Pe Castigurile La Loto: Ce Trebuie Sa StiiObligatii fiscale restante: ce trebuie sa stii daca ai datorii la ANAFRegistrul de Evidenta Fiscala - Model si ExplicatiiCe taxe plateste un pensionar angajat ​Factura Fara Semnatura Si Stampila: Ce Spune Legislatia?Emiterea Facturii Fiscale: Termene, Reguli si ExceptiiActive Circulante: Ce sunt, Clasificare, Studii de CazActive Imobilizate: Ce sunt, Clasificare, Studii de cazObligativitatea emiterii facturii fiscale: ce prevede Codul Fiscal[Model] Factura proforma si reglementari cheieCASS dividende 2025: baza de calcul, studii de cazFactura proforma: ce este, cand se foloseste, intrebari frecventeRezidenta fiscala in Romania: de ce ai nevoie de ea si cum o obtii?Certificatul de rezidenta fiscala in Romania: ce este si cum se obtine?Venituri asimilate salariilor: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatiiVenituri din investitii in 2025: impozit, contributii sociale datorate si declaratii fiscaleProduse accizabile: cadrul legal, nivelul accizelor in 2025Facilitati fiscale in constructii in 2025: conditii de acordareImpozit nerezidenti: reglementari legislativeImpozit pensii 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il plateste?Certificat de atestare fiscala: ce este, de ce ai nevoie de el si cum se obtineRedirectionare impozit pe profit: prevederi legale si mod de calculCum se calculeaza deducerea personala in 2025: conditii si exempleRedirectionare impozit pe venit 2025: cine, cat si cum se procedeazaInfiintare firma 2025: pasi si acte necesare, monografii contabileCatalogul Mijloacelor Fixe 2025: incadrare active, studii de cazImpozit pe cladiri persoane juridice 2025: mod de calcul, declarare, studii de cazCe taxe plateste o intreprindere individuala in 2025?Impozit pe chirie in 2025: mod de calcul, obligatii fiscale persoane fizice si juridiceAchizitii intracomunitare: regim fiscal, cod de TVA intracomunitar si declararea in e-Transport Radiere firma: procedura, acte necesare, obligatii legaleGhid e-Transport: cine declara, ce obligatii au utilizatorii si intrebari frecvente​E-Factura: Ghid cuprinzator privind utilizarea sistemului national de factura electronicaInactivitate fiscala: ce este, cand apare, consecinte si studii de cazTaxa pentru obtinerea autorizatiei de construire 2025: cat este, cand si unde se platesteTVA nedeductibil: ce inseamna, care este cadrul legal, studii de caz TVA deductibil: ce inseamna, in ce conditii se aplica, spete utileAmortizare accelerata: ce este, cand se foloseste si cum se calculeazaAmortizarea fiscala 2025: ce este, cum se aplica, intrebari frecventeImpozitarea salariului in 2025: ce contributii sociale obligatorii datoreziVenituri impozabile 2025: care sunt acestea, cat este cota de impozitare si studii de cazImpozitul pe dividende in 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il platesteAjustare TVA: ce este, care este procedura si studii de cazNorma de venit 2025: ce PFA-uri se incadreaza si ce reguli de impozitare se aplicaExigibilitate TVA: ce inseamna, cum se stabileste, intrebari frecvente si studii de cazImpozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare: tot ce trebuie stii Plafon TVA: Ghid pentru firme platitoare de TVAImpozitarea tichetelor de masa 2025: cota de impozitare, model calcul salariuImpozitare jocuri de noroc: Ghid complet privind veniturile din pariuri sportive, loto si alte jocuriRecuperarea pierderii fiscale: cum functioneaza si cum se calculeaza, cu exemple practiceVenituri neimpozabile: prevederile Codului Fiscal, exempleCheltuieli de Protocol in Afaceri: Importanta, Reglementari si Practici EficienteObligativitate e-Factura: cine foloseste, cum se emite, intrebari si raspunsuriCotele de TVA in 2025: ce bunuri si servicii au cote reduseTaxarea inversa TVA: Ce Este, Cand Se Aplica, Studii De CazCheltuielile nedeductibile: ce sunt, regim fiscal, exempleDosarul fiscal: ce contine si cum obtii accesul la informatiile din dosarFactura fiscala: ce este, ce trebuie sa contina si model completat​Codul fiscal scutiri taxe si impozite locale: tot ce trebuie sa stiiCod de identificare fiscala: ce este CIF si de ce este necesarCertificat de inregistrare fiscala: ce este, cum il obtii si ce faci daca l-ai pierdutTVA la incasare: ce inseamna, conditii de eligibilitate, studii de cazVenituri din activitati independente: obligatii fiscale 2025 si studii de cazCheltuielile deductibile: reglementari fiscale si sfaturi de la specialisti Impozit la vanzarea imobilului: Ghid practic pentru decizii informateImpozit pe venit: TOT ce trebuie sa stiiImpozitul pe profit: mod de calcul, reglementari cheie si studii de caz Deducerea personala in 2025: tot ce trebuie sa stiiMicrointreprindere: Definitie, Conditii de Incadrare Si Calcul Impozit pe Venit

luni, 20 mai 2019, 17:06

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 26 din 18 aprilie 2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative


NoulCodFiscal.ro

Întrucât este necesară acoperirea vidului legislativ în domeniul muncii ocazionale şi în scopul reducerii muncii fără forme legale, Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, oferă o facilitate pentru beneficiar în vederea recrutării rapide a forţei de muncă, crescând gradul de ocupare, reducând concomitent procedurile birocratice şi reducând semnificativ ponderea muncii nedeclarate în domeniile reglementate.


Ţinând cont de faptul că Legea nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, derogă de la prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi reglementează distinct modalitatea prin care zilierii pot desfăşura activităţi cu caracter ocazional, munca necalificată cu caracter ocazional putându-se presta numai în anumite domenii din economia naţională,
dat fiind că, în prezent, munca necalificată cu caracter ocazional se poate presta numai în următoarele domenii prevăzute în Clasificarea activităţilor din economia naţională, actualizată:
a) agricultură, vânătoare şi servicii anexe - diviziunea 01;
b) silvicultură, cu excepţia exploatări forestiere - diviziunea 02;
c) pescuit şi acvacultură - diviziunea 03,

ţinând cont de lipsa acută de personal cu care se confruntă angajatorii, precum şi de specificitatea anumitor activităţi, care presupun utilizarea muncii necalificate, cu caracter sezonier, ocazional şi pe un termen relativ scurt, pretându-se, aşadar, la exigenţele dispoziţiilor Legii nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere faptul că, în domeniul agriculturii este necesară desfăşurarea unei activităţi sezoniere, care necesită o durată a activităţii de cel puţin 180 de zile pe durata unui an calendaristic,
ţinând cont de faptul că zilierul este lipsit de drepturile conferite de sistemul public obligatoriu de asigurări sociale şi de sănătate,
având în vedere faptul că trebuie ţinută o evidenţă zilnică a zilierilor, în formă electronică, pentru a nu eluda cadrul legal existent şi pentru a preveni eventualele abuzuri ale beneficiarilor de lucrări şi asigurarea protecţiei zilierilor, precum şi pentru scăderea birocraţiei şi simplificarea procedurilor administrative de înregistrare a zilierilor,
având în vedere faptul că, în contextul deficitului de forţă de muncă de pe piaţa muncii, măsurile propuse sunt de natură a creşte credibilitatea mediului de afaceri, asigurând totodată desfăşurarea activităţilor specifice necalificate în condiţii optime, în timp util şi cu un impact social pozitiv pe piaţa muncii,
ţinând cont de faptul că este necesară reglementarea privind acordarea perioadei în care se acordă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate zilierilor care optează să se asigure în sistem pentru a beneficia de pachetul de servicii de bază, în funcţie de termenul de depunere a declaraţiilor,
deoarece neadoptarea prezentei reglementări ar conduce la aplicarea unei proceduri administrative birocratice, mai anevoioase pentru angajator, care ar rezulta din încheierea obligatorie a unui contract individual de muncă (procedură care este, în multe situaţii, excesivă prin raportare la durata necesară desfăşurării activităţii),
urgenţa extinderii domeniilor de activitate în care se poate desfăşura munca zilieră rezidă în principal din nevoia de forţă de muncă din economia naţională coroborată cu rata foarte scăzută a şomajului. În considerarea celor expuse mai sus, neadoptarea acestui act normativ în regim de urgenţă ar crea prejudicii importante atât mediului concurenţial, cât şi beneficiarilor de servicii. Legea zilierilor reprezintă instrumentul cel mai flexibil de angajare atât pentru companii, cât şi pentru zilieri prin eliminarea procedurilor administrative birocratice de înregistrare, precum şi facilitarea angajării şi încetării raporturilor de muncă.
Totodată, înfiinţarea Registrului electronic de evidenţă a zilierilor necesită o perioadă de timp adecvată demarării şi realizării procedurilor de achiziţie publică, precum şi a producţiei aplicaţiei informatice ce urmează a fi utilizată pentru evidenţa zilierilor.
De asemenea, neadoptarea prezentului act normativ va conduce la neîncasarea la bugetul asigurărilor sociale de stat a contribuţiilor aferente perioadelor lucrate de zilieri.
Având în vedere faptul că, la nivel mondial, unul din şase cupluri este afectat de infertilitate, această afecţiune fiind clasată pe locul 5, la nivel mondial,
ţinând cont de faptul că, potrivit Institutului Naţional de Statistică, în România, rata fertilităţii scade alarmant, înregistrânduse un declin demografic important, se estimează că în acest ritm, în 2050, România va ajunge la o populaţie de doar 14 milioane de locuitori, faţă de aproximativ 19 milioane, cât sunt în prezent.
În considerarea faptului că în România se efectuează anual 5.000 de fertilizări „in vitro“, de 10 ori mai puţin decât în Europa de Vest,
din datele Institutului Naţional de Statistică în anul 2016, în România s-au născut circa 190.000 de copii (adică o rată a natalităţii de 8,6 născuţi vii la 1.000 de locuitori), în scădere faţă de 2010 (211.000), 2000 (234.000) şi 1990 (315.000).
Având în vedere că prezentul act normativ îşi propune măsuri de încurajare a natalităţii, orientate către populaţia activă, prevenind un declin demografic cu consecinţe extrem de grave la nivel social, economic şi politic,
luând în considerare faptul că o societate care aşază copiii în centrul preocupărilor sale reprezintă condiţia prealabilă pentru creşterea ratei natalităţii,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 947 din 22 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) serviciilor de gospodărire comunală gestionate direct de consiliile locale şi a grădinilor botanice din subordinea universităţilor, pentru activităţile prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. g) şi i);"

2. La articolul 1 alineatul (3), literele b) şi d) se abrogă.
3. La articolul 4, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Niciun zilier nu poate presta activităţi pentru acelaşi beneficiar pe o perioadă mai lungă de 90 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic, cu excepţia zilierilor care prestează activităţi în domeniul agriculturii, creşterii animalelor în sistem extensiv prin păşunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor, activităţi sezoniere în cadrul grădinilor botanice aflate în subordinea universităţilor acreditate, precum şi în domeniul viticol; în cazul acestora, perioada nu poate depăşi 180 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic."

4. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu următorul cuprins:
"ART. 4^1
La data de 20 decembrie 2019 se înfiinţează Registrul electronic de evidenţă a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenţa zilierilor. Sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidenţă a zilierilor se achiziţionează de Inspecţia Muncii, în condiţiile legii. Metodologia de întocmire şi transmitere a registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de 60 de zile de la înfiinţarea registrului electronic de evidenţă a zilierilor."

5. La articolul 5 alineatul (2), literele a)-c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) să înfiinţeze, să completeze şi să transmită Registrul electronic de evidenţă a zilierilor conform metodologiei şi modelului stabilite prin ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale;
b) să transmită Registrul electronic de evidenţă a zilierilor inspectoratului teritorial de muncă, zilnic, înainte de începerea activităţii de către fiecare persoană care urmează să se afle întrun raport de muncă cu beneficiarul;
c) să prezinte Registrul electronic de evidenţă a zilierilor organelor de control abilitate;"

6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 7
(1) Remuneraţia primită de zilier pentru activitatea prestată este supusă impozitului pe venit, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Calculul, plata şi declararea impozitului pe venit datorat pentru veniturile realizate din activitatea prestată de zilier sunt în sarcina beneficiarului.
(3) Pentru remuneraţia plătită zilierilor, beneficiarul nu datorează contribuţia asiguratorie pentru muncă prevăzută de Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

7. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 8
Beneficiarul are obligaţia să înregistreze, în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor, în ordine cronologică, toţi zilierii cu care exercită activităţi cu caracter ocazional în baza prezentei legi."

8. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Pentru veniturile realizate din activitatea prestată de zilieri se datorează contribuţia de asigurări sociale datorată bugetului asigurărilor sociale de stat, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, conferind zilierului calitatea de asigurat în sistemul public de pensii.
(2) Calculul, plata şi declararea contribuţiei de asigurări sociale datorată bugetului asigurărilor sociale de stat pentru veniturile realizate din activitatea realizată de zilieri sunt în sarcina beneficiarului.
(3) Activitatea desfăşurată în condiţiile prezentei legi nu conferă zilierului calitatea de asigurat în sistemul public de sănătate. Acesta se poate asigura opţional în sistemul public de sănătate potrivit prevederilor art. 180 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Activitatea desfăşurată în condiţiile prezentei legi nu conferă zilierului calitatea de asigurat în sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale.
(5) În situaţia producerii unui accident de muncă sau boală profesională beneficiarul este obligat să asigure plata cheltuielilor aferente îngrijirilor medicale necesare."

9. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Cuantumul remuneraţiei brute orare stabilite de părţi nu poate fi mai mic decât valoarea/oră a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi se acordă la sfârşitul fiecărei zile de lucru sau la sfârşitul săptămânii."

10. La articolul 13 alineatul (1), după litera c) se introduc nouă noi litere, literele d)-l), cu următorul cuprins:
"d) activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor - grupa 823;
e) publicitate - grupa 731;
f) activităţi de interpretare artistică - spectacole - clasa 9001, activităţi-suport pentru interpretarea artistică - spectacole - clasa 9002 şi activităţi de gestionare a sălilor de spectacole - clasa 9004;
g) creşterea şi reproducţia animalelor semidomesticite şi a altor animale - clasa 0149;
h) activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente - diviziunea 5621;
i) activităţi de întreţinere peisagistică - plantarea, îngrijirea şi întreţinerea de parcuri şi grădini, cu excepţia facilităţii de locuit particulare - clasa 8130;
j) restaurante - clasa 5610;
k) baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor - clasa 5630;
l) activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale - clasa 9140."

 

ART. II
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 139 alineatul (1), după litera r) se introduce o nouă literă, litera s), cu următorul cuprins:
"s) remuneraţia brută primită pentru activitatea prestată de zilieri, potrivit legii."

2. La articolul 142, litera t) se abrogă.
3. Titlul secţiunii a 10-a a capitolului III al titlului V - Contribuţii sociale obligatorii se modifică şi va avea următorul cuprins:
" SECŢIUNEA a 10-a

Contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care estimează venituri anuale cumulate sub plafonul prevăzut la art. 170 alin. (2) sau care nu realizează venituri, precum şi de alte persoane fizice care optează pentru plata contribuţiei"

4. La articolul 180, denumirea marginală se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuţiei"

5. La articolul 180 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
"c) persoanele fizice care realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 155, pentru care nu se datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate."

6. La articolul 180, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) lit. a) datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate după cum urmează:
a) dacă depun declaraţia prevăzută la art. 174 alin. (3) până la împlinirea termenului legal de depunere, la o bază de calcul reprezentând valoarea a 6 salarii de bază minime brute pe ţară, în vigoare la termenul legal prevăzut pentru depunerea declaraţiei prevăzute la art. 120; sau
b) dacă depun declaraţia prevăzută la art. 174 alin. (3) după împlinirea termenului legal de depunere, la o bază de calcul echivalentă cu valoarea salariului de bază minim brut pe ţară în vigoare la termenul legal de depunere a declaraţiei prevăzute la art. 120, înmulţită cu numărul de luni rămase până la termenul legal de depunere a declaraţiei prevăzute la art. 122, inclusiv luna în care se depune declaraţia.
(3) Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate, pentru 12 luni, la o bază de calcul egală cu 6 salarii minime brute pe ţară în vigoare la data depunerii declaraţiei prevăzute la art. 174 alin. (3), indiferent de data depunerii acesteia."

7. Articolul 182 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 182
Plata contribuţiei
(1) Termenul de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. a) este până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui pentru care se datorează contribuţia.
(2) Termenul de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. b) şi c) este până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui în care au depus declaraţia."

 

ART. III
Alineatul (2^3) al articolului 267 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2^3) Pentru persoanele prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, calitatea de asigurat încetează la expirarea a 12 luni de la data depunerii declaraţiei prevăzute la art. 174 alin. (3) din aceeaşi lege, dacă nu depun o nouă declaraţie pentru perioada următoare."


ART. IV
După articolul 147 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 147^1, cu următorul cuprins:
"ART. 147^1
(1) Salariatele care urmează o procedură de fertilizare ,«in vitro», beneficiază anual, de un concediu de odihnă suplimentar, plătit, de trei zile care se acordă după cum urmează:
a) 1 zi la data efectuării puncţiei ovariene;
b) 2 zile începând cu data efectuării embriotransferului.
(2) Cererea privind acordarea concediului de odihnă suplimentar prevăzut la alin. (1) va fi însoţită de scrisoarea medicală eliberată de medicul specialist, în condiţiile legii."


ART. V
(1) Prevederile de la art. I pct. 5 şi 7 se aplică începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale prevăzut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) La data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale prevăzut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, anexele nr. 1 şi 2 din Legea nr. 52/2011 se abrogă.
(3) Prevederile art. I pct. 6 şi 8 referitor la prevederile art. 9 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se aplică începând cu veniturile lunii mai 2019.
(4) Prevederile art. I pct. 8 referitor la prevederile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, şi prevederile art. III intră în vigoare la data de 1 mai 2019.
(5) Prin derogare de la prevederile art. 4 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art. II intră în vigoare după cum urmează:
a) pct. 1 şi 2, începând cu veniturile lunii mai 2019;
b) pct. 3-7, începând cu data de 1 mai 2019.

 


PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
Elena Solomonesc,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat
Ministrul sănătăţii,
Sorina Pintea

Bucureşti, 18 aprilie 2019.
Nr. 26.

Raluca Margean
Cu o experienta de peste un deceniu in domeniul financiar-bancar si o pasiune egala pentru comunicare dovedita prin zece ani de copywriting specializat, Raluca transforma complexitatea legislatiei fiscale in informatii clare si accesibile pentru cititorii noulcodfiscal.ro. Scopul sau este de a prezenta cele mai recente modificari legislative intr-o forma pe intelesul tuturor, de a oferi detalii esentiale si solutii practice cu privire la obligatiile fiscale, optimizarea impozitelor si conformitatea TVA pentru a aduce un plus de valoare antreprenorilor si contribuabililor.