Un proiect editorial marca Rentrop&Straton Informatii Specializate de top


Articole despre Codul Fiscal
​Profitul reinvestit: reglementari fiscale, tratament contabil si studii de cazCum se face corect creditarea unei societati – reguli fiscale si contabile [Q&A] Suspendare activitate firma: Raspunsuri [DE LA EXPERTI] la cele mai frecvente intrebariTaxe Contract De Munca cu 2, 4 sau 6 ore: Mod De Calcul Contributii, Aspecte Legale Formularul F7000 ANAF - Model si instructiuni de completare (Ordin 1996-2023)Formularul F3000 ANAF - Model si instructiuni de completare (Ordin nr. 1711-2022)TVA Prestari Servicii Intracomunitare: Obligatii Fiscale Si Reglementari Legislative Cod de TVA anulat: implicatii fiscale si contabile​Modificarea cotei de TVA: Ce Se Intampla Cu Contractele Semnate Anterior Datei De 1 august?Lista Bunurilor Cu Risc Fiscal Ridicat, Obligatii e-Transport, Intrebari FrecventeSalariul Minim European: Cat Este si Unde Se Situeaza RomaniaRegistru de Casa: Cine Este Obligat Sa-l CompletezeRegistru Unic de Control: Ce Este, Cum Il Obtii Si Ce Risti Daca Nu-l AiTaxa de Mediu: Cat Este, Mod Declarare Si Plata ​Dobanda remuneratorie si penalizatoare: Ce inseamna, Cum se calculeazaDeclaratia 700: Obligativitate, Termen de Depunere, CompletareImpozitul Pe Constructii Speciale: Cine Plateste, Cat Si Pana Cand​Factura de Avans: Cand Se Emite, Cota TVA Aplicabila Si Monografie Contabila​Cumul Pensie Cu Salariu: Obligatiile fiscale Ale Pensionarului SalariatDeclaratia 100: Obligatii, Termen De DepunereLista conventiilor de evitarea dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state ​Impozitul Pe Dividendele Nerezidentilor: Reglementari CheieDeclaratie Beneficiar Real: Obligatii, Termen Depunere, Intrebari FrecventeDeclaratie Unica Rectificativa In 2025: Cand, Cum Si De Cate Ori Poate Fi Corectata D212Depunerea Declaratiei Unice: Principalele Modificari Incepand Cu 2025Control ANAF: Ce Verifica Inspectorii Fiscali Si Greseli De EvitatRepartizarea Dividendelor Din Anii Precedenti – Ce Trebuie Sa StiiCodul TVA Intracomunitar: Obtinere, Declaratii Fiscale Obligatorii Si Studii De Caz UtileCheltuieli Deductibile Limitat: Reguli Fiscale Esentiale pentru FirmeCash Flow: metoda directa vs metoda indirectaRedevente: Tipuri, Impozit si Monografie Contabila​Decontul Precompletat RO e-TVA: Ce este, Obligatii [VIDEO][VIDEO] Codul UIT e-Transport: Conditii, Reglementari CheieImpozitul Suplimentar Pe Cifra De Afaceri ICAS in 2025 [Mod de Calcul]​[Mod de calcul] Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025Detinerea indirecta: clarificari pentru microintreprinderi [VIDEO]Ce Declaratii Depune O MicrointreprindereCalcul Rezultat Fiscal: Exemple Si Reglementari Cheie[Q&A] Impozit Pe Dobanda: Cat Este Si Cum Se PlatesteImpozitare Bonuri Cadou Acordate Salariatilor: Reglementari Cheie si Intrebari FrecventeDubla Impunere: Reglementari cheie pentru evitarea dublei impozitariRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Esalonarea La Plata: Ce Inseamna, Legislatie, Studii De CazRefacturarea cheltuielilor: Reguli fiscale si contabile esentialeAccizele: ce sunt si cum se aplicaAutofactura: ce este, cand se foloseste, studii de caz utileCand se plateste impozitul pe venit in RomaniaCine NU plateste impozitul pe venit in Romania​Declaratia 406: Noile Obligatii SAF-T de la 1 ianuarie 2025Esalonare datorii ANAF: procedura, conditii de aplicare, [MODEL] cerereImpozitul Pe Castigurile La Loto: Ce Trebuie Sa StiiObligatii fiscale restante: ce trebuie sa stii daca ai datorii la ANAFRegistrul de Evidenta Fiscala - Model si ExplicatiiCe taxe plateste un pensionar angajat ​Factura Fara Semnatura Si Stampila: Ce Spune Legislatia?Emiterea Facturii Fiscale: Termene, Reguli si ExceptiiActive Circulante: Ce sunt, Clasificare, Studii de CazActive Imobilizate: Ce sunt, Clasificare, Studii de cazObligativitatea emiterii facturii fiscale: ce prevede Codul Fiscal[Model] Factura proforma si reglementari cheieCASS dividende 2025: baza de calcul, studii de cazFactura proforma: ce este, cand se foloseste, intrebari frecventeRezidenta Fiscala In Romania Si Strainatate: Ce Presupune Si Cum O ObtiiCertificatul de rezidenta fiscala in Romania: ce este si cum se obtine?Venituri asimilate salariilor: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatiiVenituri din investitii in 2025: impozit, contributii sociale datorate si declaratii fiscaleProduse accizabile: cadrul legal, nivelul accizelor in 2025Facilitati fiscale in constructii in 2025: conditii de acordareImpozit Pe Veniturile Nerezidentilor: Reglementari LegislativeImpozit pensii 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il plateste?Certificat de atestare fiscala: ce este, de ce ai nevoie de el si cum se obtineRedirectionare impozit pe profit: prevederi legale si mod de calculCum se calculeaza deducerea personala in 2025: conditii si exempleRedirectionare impozit pe venit 2025: cine, cat si cum se procedeazaInfiintare firma 2025: pasi si acte necesare, monografii contabileCatalogul Mijloacelor Fixe 2025: incadrare active, studii de cazImpozit pe cladiri persoane juridice 2025: mod de calcul, declarare, studii de cazCe taxe plateste o intreprindere individuala in 2025?Impozit pe chirie in 2025: mod de calcul, obligatii fiscale persoane fizice si juridiceAchizitii intracomunitare: regim fiscal, cod de TVA intracomunitar si declararea in e-Transport Radiere firma: procedura, acte necesare, obligatii legaleGhid e-Transport: cine declara, ce obligatii au utilizatorii si intrebari frecvente​E-Factura: Ghid cuprinzator privind utilizarea sistemului national de factura electronicaInactivitate fiscala: ce este, cand apare, consecinte si studii de cazTaxa pentru obtinerea autorizatiei de construire 2025: cat este, cand si unde se platesteTVA nedeductibil: ce inseamna, care este cadrul legal, studii de caz TVA deductibil: ce inseamna, in ce conditii se aplica, spete utileAmortizare accelerata: ce este, cand se foloseste si cum se calculeazaAmortizarea fiscala 2025: ce este, cum se aplica, intrebari frecventeImpozitarea salariului in 2025: ce contributii sociale obligatorii datoreziVenituri impozabile 2025: care sunt acestea, cat este cota de impozitare si studii de cazImpozitul pe dividende in 2025: cat este, cum se calculeaza si cine il platesteAjustare TVA: ce este, care este procedura si studii de cazNorma de venit 2025: ce PFA-uri se incadreaza si ce reguli de impozitare se aplicaExigibilitate TVA: ce inseamna, cum se stabileste, intrebari frecvente si studii de cazImpozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare: tot ce trebuie stii Plafon TVA: Ghid pentru firme platitoare de TVAImpozitarea tichetelor de masa 2025: cota de impozitare, model calcul salariuImpozitare jocuri de noroc: Ghid complet privind veniturile din pariuri sportive, loto si alte jocuriRecuperarea pierderii fiscale: cum functioneaza si cum se calculeaza, cu exemple practiceVenituri neimpozabile: prevederile Codului Fiscal, exempleCheltuieli de Protocol in Afaceri: Importanta, Reglementari si Practici EficienteObligativitate e-Factura: cine foloseste, cum se emite, intrebari si raspunsuriCotele de TVA in 2025: ce bunuri si servicii au cote reduseTaxarea inversa TVA: Ce Este, Cand Se Aplica, Studii De CazCheltuielile nedeductibile: ce sunt, regim fiscal, exempleDosarul fiscal: ce contine si cum obtii accesul la informatiile din dosarFactura fiscala: ce este, ce trebuie sa contina si model completat​Codul fiscal scutiri taxe si impozite locale: tot ce trebuie sa stiiCod de identificare fiscala: ce este CIF si de ce este necesarCertificat de inregistrare fiscala: ce este, cum il obtii si ce faci daca l-ai pierdutTVA la incasare: ce inseamna, conditii de eligibilitate, studii de cazVenituri din activitati independente: obligatii fiscale 2025 si studii de cazCheltuielile Deductibile: Reglementari Fiscale Si Sfaturi De La Specialisti Impozit la vanzarea imobilului: Ghid practic pentru decizii informateImpozit pe venit: TOT ce trebuie sa stiiImpozitul pe profit: mod de calcul, reglementari cheie si studii de caz Deducerea personala in 2025: tot ce trebuie sa stiiMicrointreprindere: Definitie, Conditii de Incadrare Si Calcul Impozit pe Venit

Publicat pe: 15 martie 2024

ORDIN nr. 154 din 29 ianuarie 2024 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul reti


NoulCodFiscal.ro

Avand in vedere dispozitiile art. 96^1, ale art. 115, ale art. 132 alin. (2) si ale art. 230 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor comunicat prin Adresa nr. 738.055 din 26.01.2024,in temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art.


342 alin. (1) si (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Articolul I
Anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 „Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit“ si 207 „Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/impozitul suportat de platitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti“, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 din 10 februarie 2022, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul II
Formularul prevazut in anexa la prezentul ordin se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din transferul aurului de investitii, realizate incepand cu 1 ianuarie 2023.
Articolul III
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Nicoleta-Mioara Circiumaru
Bucuresti, 29 ianuarie 2024.
Nr. 154.
ANEXA^1)
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 179/2022)
INSTRUCTIUNI
privind completarea formularului 205 „Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit“, cod 14.13.01.13/I I. Depunerea declaratiei
1. Declaratia se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri/intermediarii definiti potrivit legislatiei in materie, societatile de administrare a investitiilor, societatile de investitii autoadministrate, administratorii de fonduri de investitii alternative, rezidenti fiscali romani sau nerezidenti care au in Romania un sediu permanent, care are calitatea de intermediar, si care au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, potrivit titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), pentru urmatoarele tipuri de venituri: a)venituri din dividende;
b)venituri din dobanzi;
c)venituri sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate detinute o perioada mai mare de 365 de zile inclusiv; d)venituri sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate detinute o perioada mai mica de 365 de zile;
e)venituri din lichidarea unei persoane juridice;
f)venituri din premii;
g)venituri din jocuri de noroc;
h)venituri provenite din incasarea bacsisului de catre salariati;
i)venituri din alte surse, altele decat veniturile provenite din incasarea bacsisului de catre salariati si cele prevazute la art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal; j)venituri din activitati independente prevazute la art. 68^2 din Codul fiscal si venituri din alte surse prevazute la art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal.
2. In cazul persoanelor fizice nerezidente care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare emise de rezidenti romani, entitatile prevazute la art. 96^1 alin. (1) din Codul fiscal au obligatia sa depuna declaratia atat pentru contribuabilul persoana fizica nerezidenta care nu face dovada rezidentei intr-un stat cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri, cat si pentru contribuabilul persoana fizica nerezidenta care face dovada rezidentei intr-un stat cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri, potrivit dispozitiilor art. 230 alin. (5) din Codul fiscal.
3. Declaratia se depune si pentru castigurile/pierderile din transferul aurului de investitii, potrivit dispozitiilor art. 96^1 alin. (2) din Codul fiscal.
4. In cazul in care, in cursul anului, la nivelul aceluiasi platitor, au fost efectuate plati privind mai multe tipuri de venituri, se completeaza un singur formular.
5. Pentru fiecare tip de venit platit se genereaza, in acelasi formular, cate un tabel, inscriindu-se datele corespunzatoare pe beneficiari de venit aferente anului de raportare.
6. Termenul de depunere a declaratiei
6.1. Declaratia se completeaza si se depune anual:
a)pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat;
b)ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa, in conditiile art. 105 si 170 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, situatie in care se va inscrie „X“ in casuta prevazuta in acest scop.
6.2. Declaratia rectificativa se intocmeste pe tipuri de venit si va cuprinde numai pozitiile corectate, declarate eronat in declaratia initiala, sau pozitiile care, in mod eronat, nu au fost cuprinse in declaratia initiala.
6.3. In cazul in care declaratia se corecteaza prin eliminarea unei pozitii declarate eronat in declaratia initiala, se va proceda astfel:
a)in tabelul de la cap. IV „Date informative privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit, altele decat cele de la cap. V“, generat pe tipuri de venit, se vor inscrie datele de identificare ale beneficiarului de venit din declaratia initiala, iar la col. 7-10 se va inscrie cifra „0“ (zero); b)in tabelul de la cap. V „Date informative privind impozitul pe veniturile din dividende“ se vor inscrie datele de identificare ale beneficiarului de venit din declaratia initiala, iar la col. 3-6 se va inscrie cifra „0“ (zero).
7. Organul fiscal central competent
Declaratia se depune la organul fiscal central la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.
8. Modul de depunere a declaratiei
8.1. Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
8.2. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau poate fi descarcat de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro.
II. Completarea declaratiei
1. Perioada de raportare
In rubrica „Anul“ se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2023) anul pentru care se completeaza declaratia.
2. Casuta „Declaratie rectificativa“ se completeaza cu „X“ in cazul declaratiilor rectificative.
3. Casuta „Declaratie depusa potrivit art. 90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala“ se completeaza cu „X“ in situatia indeplinirii de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta a obligatiilor fiscale aferente perioadei in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
4. In caseta „Cod de identificare fiscala a succesorului“ se inscrie codul de identificare fiscala a succesorului, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
5. Cap. I „Date de identificare a platitorului de venit“
5.1. In caseta „Cod de identificare fiscala“ se inscrie codul de identificare fiscala al platitorului de venit, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
5.2. In situatia indeplinirii de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta a obligatiilor fiscale aferente perioadei in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal, se inscrie codul de identificare fiscala al entitatii care si-a incetat existenta.
5.3. In situatia in care declaratia se completeaza de catre un imputernicit, desemnat potrivit legii, se inscriu codul de identificare fiscala al persoanei ale carei obligatii sunt indeplinite, precum si datele de identificare ale acesteia, iar la rubrica „Functia/Calitatea“ din formular se inscrie „Imputernicit“.
5.4. In cazul in care platitorul de venit are calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, codul de identificare fiscala va fi precedat de prefixul „RO“.
5.5. In rubrica „Denumire/Nume, prenume“ se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele platitorului de venit.
5.6. Rubricile privind adresa se completeaza, dupa caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al platitorului de venit.
6. Cap. II „Date recapitulative“
6.1. Tabelul se genereaza cu ajutorul programului de asistenta si reprezinta situatia centralizatoare a datelor declarate la cap. IV si V pe tipuri de venit.
6.2. Col. 2-6 se completeaza cumulat, pe tipuri de venit.
7. Cap. III „Date privind natura veniturilor“
7.1. Se inscrie (selecteaza) tipul de venit platit, corespunzator tipului de venit cuprins in lista de la cap. I „Depunerea declaratiei“, pct. 1 si 3.
7.2. Categoriile „Venituri sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate detinute o perioada mai mare de 365 de zile inclusiv“ si „Venituri sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate detinute o perioada mai mica de 365 de zile“ se selecteaza in cazul veniturilor sub forma castigurilor realizate din Romania si/sau din strainatate din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate pentru care impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa de catre intermediarii definiti potrivit legislatiei in materie, societatile de administrare a investitiilor, societatile de investitii autoadministrate, administratorii de fonduri de investitii alternative, rezidenti fiscali romani sau nerezidenti care au in Romania un sediu permanent care are calitatea de intermediar.
7.3. Categoria „Castiguri/Pierderi din transferul aurului de investitii“ se selecteaza in cazul castigurilor/pierderilor rezultate din transferul aurului de investitii pentru care beneficiarul de venit are obligatia stabilirii castigului net anual/pierderii nete anuale, pe baza declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice.
7.4. Categoria „Venituri din jocuri de noroc“ se selecteaza in cazul veniturilor din jocuri de noroc pentru care impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa de catre organizatorii sau platitorii de venituri, impozitul fiind final.
7.4.1. Declaratia cuprinde si impozitul pe veniturile realizate de nerezidenti la jocurile de noroc practicate in Romania.
7.5. Categoria „Venituri provenite din incasarea bacsisului de catre salariati“ se selecteaza in cazul sumelor provenite din incasarea bacsisului de catre salariati, calificate ca venituri din alte surse, pentru care impozitul pe venit datorat se retine la sursa la momentul distribuirii bacsisului de catre platitorii de venituri, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.6. Categoria „Venituri din alte surse, altele decat veniturile provenite din incasarea bacsisului de catre salariati si cele prevazute la art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal“ se selecteaza in cazul veniturilor din alte surse pentru care impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venituri, impozitul fiind final. In aceasta categorie nu se cuprind: a)veniturile prevazute la art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal;
b)veniturile provenite din incasarea bacsisului de catre salariati, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.7. In categoria „Venituri din activitati independente prevazute la art. 68^2 din Codul fiscal si venituri din alte surse prevazute la art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal“ se cuprind veniturile prevazute la art. 68^2 si art. 114 alin. (2) lit. k^1) din Codul fiscal, realizate de catre contribuabili, altii decat titularul dreptului de proprietate, fost proprietar sau mostenitorii legali ori testamentari ai acestuia, de la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, ca urmare a valorificarii dreptului de creanta dobandit in legatura cu masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania potrivit prevederilor Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. Cap. IV „Date informative privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit, altele decat cele de la cap. V“ Pentru fiecare tip de venit platit se genereaza, in acelasi formular, cate un tabel, inscriindu-se datele corespunzatoare, pe beneficiari de venit. Capitolul se completeaza pentru tipurile de venituri prevazute la cap. I „Depunerea declaratiei“ pct. 1 lit. b)-j) si pct. 3.
Col. 1 - se completeaza pentru fiecare beneficiar de venit, inscriindu-se numele si prenumele persoanelor fizice pentru care platitorul de venit a retinut impozit la sursa si/sau a efectuat plata veniturilor.
Col. 2 - se completeaza, dupa caz, „rezident“ sau „nerezident“, potrivit situatiei fiecarui beneficiar de venit de la momentul realizarii venitului.
Col. 3 - se completeaza numai in situatia beneficiarilor de venit nerezidenti, inscriindu-se statul al carui rezident este persoana nerezidenta la momentul realizarii venitului.
Col. 4 - se inscrie codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala atribuit de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu ocazia inregistrarii fiscale, dupa caz.
Col. 5 - se inscrie codul de identificare fiscala al beneficiarului de venit nerezident, emis de autoritatea fiscala din statul al carui rezident este persoana fizica nerezidenta.
Col. 6 - se completeaza numai in cazul persoanelor fizice nerezidente care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare pentru care, in conventia de evitare a dublei impuneri incheiata intre Romania si statul de rezidenta al persoanei fizice nerezidente, nu este mentionat dreptul de impunere pentru Romania si respectiva persoana prezinta entitatii prevazute la art. 96^1 alin. (1) din Codul fiscal certificatul de rezidenta fiscala. In aceasta situatie se inscrie „X“ la pozitia corespunzatoare beneficiarului de venit.
Col. 7 - se inscrie suma reprezentand totalul castigurilor inregistrate de fiecare beneficiar de venit in anul de raportare din transferul aurului de investitii.
Col. 8 - se inscrie suma reprezentand totalul pierderilor inregistrate de fiecare beneficiar de venit in anul de raportare din transferul aurului de investitii.
Col. 9 - se inscrie baza de calcul al impozitului, reprezentand totalul venitului impozabil realizat de fiecare beneficiar de venit intr-un an fiscal.
1. In cazul veniturilor sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate se inscrie baza de calcul al impozitului, reprezentand totalul castigului realizat de fiecare beneficiar de venit intr-un an fiscal, in functie de perioada de detinere a titlurilor de valoare si instrumentelor financiare derivate.
2. Baza de calcul al impozitului se determina potrivit regulilor specifice fiecarui tip de venit, in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Col. 10 - se inscrie suma reprezentand totalul impozitului pe venit calculat si retinut in cursul anului pentru fiecare beneficiar de venit.
1. In cazul veniturilor sub forma castigurilor din transferul titlurilor de valoare si instrumente financiare derivate se inscrie suma reprezentand totalul impozitului pe venit calculat si retinut in cursul anului pentru fiecare beneficiar de venit, in functie de perioada de detinere a titlurilor de valoare si instrumentelor financiare derivate.
2. Impozitul pe venit se calculeaza potrivit regulilor specifice fiecarui tip de venit, in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
9. Cap. V „Date informative privind impozitul pe veniturile din dividende“ se completeaza de catre platitorii de venituri din dividende, pentru fiecare persoana fizica beneficiara.
Col. 1 - se completeaza pentru fiecare beneficiar de venit, inscriindu-se numele si prenumele persoanelor fizice.
Col. 2 - se inscrie codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala atribuit de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu ocazia inregistrarii fiscale, dupa caz.
Col. 3 - se inscrie, pe fiecare beneficiar de venit, suma reprezentand totalul venitului distribuit din dividende, intr-un an fiscal.
Col. 4 - se inscrie, pe fiecare beneficiar de venit, suma reprezentand totalul venitului platit actionarilor sau asociatilor din dividendele distribuite, intr-un an fiscal.
Col. 5 - se inscrie, pe fiecare beneficiar de venit, suma reprezentand baza de calcul al impozitului, intr-un an fiscal.
Col. 6 - se inscrie, pe fiecare beneficiar de venit, suma reprezentand totalul impozitului pe venit calculat si retinut in cursul anului.
Impozitul aferent dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau asociatilor pana la sfarsitul anului in care s-a aprobat distribuirea acestora, se cuprinde in declaratia aferenta perioadei in care s-a aprobat distribuirea dividendelor.
-----

Redactia Noul Cod Fiscal
Redactia Noul cod fiscal este alcatuita dintr-o echipa de specialisti cu o vasta experienta in domeniul relatiilor de munca. 

TVA 2025 – Ghidul complet pentru contabili


Raspunsuri profesioniste la intrebarile aparute dupa modificarea cotelor de TVA incepand cu 1 august 2025

Aflati AICI cum sa luati rapid cele mai bune decizii <<

 
...Vezi AICI detaliile complete <<